Bohuslav Martinů gala

zrušeno

Z důvodu opatření proti epidemii Covid19 jsme byli nuceni koncert Bohuslav Martinů gala plánovaný na 4. dubna 2020 zrušit. Koncert nebylo možno uskutečnit ani v podzimním termínu. Prodané vstupenky POZBÝVAJÍ PLATNOST – podrobnosti o navrácení vstupného najdete pod záložkou vstupenky.

Robert Oberaigner – klarinet

Marcelo Padilla – fagot

Yasuko Ogida Tanaka – trubka

Kei Shirai – housle

Magdalena Eber – viola

Jan Ryska – violoncello

Vanda Šabaková – harfa

Luděk Šabaka – klavír

Robert Oberaigner

Rodák z tyrolského Hallu Robert Oberaigner je jedním z nejprofilovanějších světových klarinetistů. Studoval na vídeňské Universität für Musik, taktéž na  Musikhochschule Lübeck ve třídě prof. Sabine Meyer. Je držitelem ceny nadace Musica Juventutis vídeňského Konzerthausu, kde debutoval ve svých 19 letech. Již od dva roky dříve spoluúčinkoval při koncertech Vídeňské filharmonie a Vídeňské státní opery. Od roku 2014 je pak sóloklarinetistou Sächsische Staatskapelle Dresden pod vedením Christiana Thielemanna.

Jako komorní hráč vystupuje Robert Oberaigner na světových pódiích – jmenujme Musikverein, Concertgebouw Amsterdam, Mozarteum Salzburg či Kölner Philharmonie;  jeho komorními partnery jsou Leonidas Kavakos, Nils Mönkemeyer, Sol Gabetta a mnoho dalších. Koncertoval také na festivalech BBC Proms, Lucerne Festival, Salzburger Festpiele, či Mostly Mozart Festival v New Yorku.

V Drážďanech je pak iniciátorem komorní řady kapelle 21, která se věnuje skladatelům 20. a 21. století.

www.robertoberaigner.com

 

Marcelo Padilla

Fagotista Marcelo Padilla (* 1980) pochází z Miami na Floridě, avšak vyrůstal v Kostarice. Svá studia započal nejprve v Barceloně, posléze přesídlil do Vídně na Universität für Musik, kde absolvoval u sólofagotisty Vídeňské filharmonie Štěpána Turnovského.
Od roku 2004 je členem ORF Radio Symphonieorchestru ve Vídni, kde se posléze o rok později stal sólofagotistou. Je i vyhledávaným komorním partnerem, což dokládá výčet souborů, se kterými pravidelně koncertuje – Ensemble Kontrapunkte, Wiener Kammermusiker, Dechový kvintet RSO Wien, či fagotový kvartet Fagotes Locos.
Marcelo Padilla se věnuje také pedagogické činnosti; od roku 2011 je profesorem na Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien.

 

Yasuko Ogida Tanaka

Yasuko Ogida Tanaka pochází z Akity, kde již na základní škole hrála ve školním orchestru na trubku. Po ukončení gymnázia (Odate Homei) se rozhodla pro studium v Evropě, a to v Praze u prof. Miroslava Kejmara, jehož konzervatorní třídu v roce 2011 absolvovala. Poté pokračovala na hudební fakultě AMU pod vedením V. Rejlka a J. Roučka. V průběhu studií  konzultovala na mistrovských kursech u M. André, G. Touvrona, J. Burgstallera a P. Florese. V letech 2011–2013 byla členkou Orchestrální akademie Pražské komorní filharmonie, kde odehrála bezpočet koncertů.

Mezi nejvýznamnější soutěžní úspěchy patří titul absolutní vítězky Soutěže konzervatoří ČR, 2. cena na soutěži Villa de Benidorm ve Španělsku nebo 1. cena na Mezinárodní interpretační soutěži žesťových nástrojů v Brně.

Jako sólistka vystupuje s orchestry v České republice i v rodném Japonsku, kde v současnosti žije a vyučuje na škole Yamaha Music Foundation v Akitě.

Yasuko Ogida Tanaka se v roce 2018 stala výkonnou tajemnicí Martinů International Circle pro asijskou oblast a soustavně tak pokračuje v celoživotní propagaci české hudby.

 

Kei Shirai

Kei Shirai se narodil na Trinidadu a s hrou na housle začal již ve třech letech. Po vystudování Geidai University of Arts v Tokiu mu bylo uděleno japonské vládní stipendium, aby mohl pokračovat ve svém vzdělávání na Universität für Musik ve Vídni pod vedením prof. Johannese Meissla.

Kei Shirai je držitelem řady ocenění a vítězem několika mezinárodních soutěží; především nutno jmenovat prestižní soutěž ARD v Mnichově, či soutěž komorní hudby Josepha Haydna ve Vídni.

Kromě bohaté sólistické činnosti věnuje se taktéž komorní hudbě – je členem Stefan Zweig TriaLudwig Chamber Players Stuttgart.

Na základě svých dosavadních mimořádných uměleckých úspěchů je několikrát do sezóny zván jako hostující koncertní mistr jednoho z nejvěhlasnějších orchestrů světa – NHK Symphony Orchestra Tokyo.

 

Magdalena Eber

Violistka Magdalena Eber pochází z Vídně, kde také s vyznamenáním absolvovala svá studia na Universität für Musik u prof. Hans P. Ochsenhofera. Je vítězkou řady prestižních mezinárodních soutěží – Brahmsova soutěž komorní hudby v Pörtschachu, Beethovenova soutěž v Pendereckého centru hudby v Luslawici, M-Prize v Michiganu – USA, či soutěže Citta di Pinerolo v Itálii a byla vybrána ministerstvem zahraničních věcí do programu New Austrian Sound of Music podporující výjimečné hudební talenty.

Magdalena Eber je od roku 2013 členkou vídeňské Volksoper, kde od minulého roku zastává pozici vedoucí skupiny viol.

 

Jan Ryska

Jan Ryska (*1984) začal s hrou na violoncello již v útlém dětství. Jeho prvními pedagogy byli Kateřina Hroníková a Viktor Moučka, člen legendárního Vlachova kvarteta. Hlavně jejich zásluhou a díky podpoře rodičů se jeho hudební talent rozvíjel takovým tempem, že mu výjimkou Ministerstva školství bylo umožněno spojit poslední dva roky základní školy, aby mohl dříve nastoupit na Pražskou Konzervatoř. Tu v roce 2005 ve třídě prof. Jaroslava Kulhana (violoncellisty Panochova kvarteta) s vyznamenáním absolvoval, stejně tak i Hudební fakultu Akademie múzických umění v Praze pod vedením prof. Josefa Chuchro. Své vzdělání si pak Jan Ryska ještě rozšířil studiem na Conservatoire National Superieur de Musique v Paříži a Universität für Musik ve Vídni.

Od roku 2012 je Jan Ryska členem Vídeňské Státní Opery a spolu s Vídeňskou filharmonií má možnost spolupracovat s nejznámějšími dirigenty a sólisty současnosti a vystupovat na pódiích nejprestižnějších koncertních sálů v Evropě, Asii, Austrálii a Americe. Je také violoncellistou Stratos Quartettu, se kterým vyhrál několik mezinárodních soutěží a byl zahrnut do programu rakouského ministerstva zahraničí na podporu hudebních talentů.

 

Vanda Šabaková

Vanda Šabaková (*2002) pochází z umělecké rodiny. Studiu harfové hry se věnuje od svých pěti let pod vedením sóloharfistky Filharmonie Brno, Pražské komorní filharmonie a profesorky konzervatoří v Ostravě, Brně a Plzni Ivany Švestkové Dohnalové.

Svoji koncertní činnost započala již v raném věku; nelze nejmenovat první cenu ve své kategorii na Mezinárodní harfové soutěži v srbském Novém Sadu, titul absolutní vítězky a cenu za nejlepší provedení povinné skladby v Soutěži konzervatoří České republiky, účast na Mezinárodních harfových dnech v Ostravě, koncerty spolu se členy Staatskapelle Dresden, s Kammerorchester ohne Dirigenten Dresden, každoroční přímé přenosy pro Český rozhlas Vltava či trvalou spolupráci s Kutnohorským komorním orchestrem.

V říjnu 2017 vystoupila jako sólistka v Diettersdorfově Koncertu A dur na Festivalu mladých evropských umělců ve Lvově za doprovodu Lvovské filharmonie a v létě 2018 absolvovala koncertní cestu po Japonsku, kde uvedla mimo jiné spolu se svým otcem unikátní sonátu Françoise Josepha Nadermana. I z těchto důvodů jí v témže roce byla primátorem města Plzně udělena Cena za mimořádný umělecký počin pro umělce do 30 let, kterou obdržela jako nejmladší laureát v historii.

Vanda Šabaková hraje na nástroje renomované americké firmy Lyon & Healy; její první harfou byl model Ogden, poté přešla na model Chicago 40 a nyní vlastní model Style 23 Bronze.

 

Luděk Šabaka

Luděk Šabaka (*1966) na sebe upozornil již v dětství. Během studia na Pražské konzervatoři v oborech klavír a skladba získal laureátské tituly ve většině významných československých soutěží.
Na AMU se začal soustavně věnovat komorní hře, jeho repertoár v tomto směru je rozsáhlý.

Vystupuje na významných světových pódiích – Musikverein, Wiener Konzerthaus, Semperoper Dresden, Teatro Dal Verme Milano, Salamanca Hall Gifu, Muza Kawasaki Hall Tokyo, Cascade Hall Tokyo, Brick Hall Nagasaki, The Opera House of National Grand Theatre Beijing  atd., spolupracuje s významnými zahraničními umělci, pravidelně vede kurzy klavírní techniky v Tokiu. Pedagogicky působí od roku 2003 na Konzervatoři v Plzni, v letech 1989–2009 též působil na Konzervatoři v Praze. Počínaje školním rokem 2009–2010 vyučuje na pobočce ZUŠ v Sázavě, na jejímž založení se spolupodílel.

Program koncertu

Bohuslav Martinů
(1890–1959)

 

KOMORNÍ HUDBA č. 1
pro klarinet, housle, violu, violoncello, harfu a klavír; H 376 (1959)

Allegro moderato.
Andante moderato.
Poco allegro.

 

SONÁTA č. 1
pro violoncello a klavír; H 277 (1939)

Poco allegro.
Lento.
Allegro con brio.

 

*******

 

SONATINA
pro trubku a klavír; H 357 (1956)

 

KUCHYŇSKÁ REVUE
suita z baletu o jednom dějství
pro klarinet, fagot, trubku, housle, violoncello a klavír; H 161A (1927)

Prolog. Allegretto.
Tango. Lento.
Charleston. Poco a poco Allegro.
Finale. Tempo di Marcia

Vrácení vstupného za již zakoupené vstupenky

Všechny vstupenky zakoupené na původní termín (4. 4. 2020) POZBÝVAJÍ PLATNOST a částka vstupného bude vrácena odpovídajícím způsobem:

  • Platba za vstupenky zakoupené on-line v systému smsticket.cz vám bude automaticky vrácena na účet, ze kterého byla placena.
  • Vstupenky zakoupené v místě předprodeje (Informační centrum Nové Město na Moravě) je možno vrátit na tomto místě, hodnota vstupného vám bude vyplacena proti vrácené vstupence. Z důvodu uzavření infocenter (od 14. 3. 2020 opatřením Bezpečnostní rady státu) bude možno vracet vstupenky až po znovuotevření Informačního centra Nové Město na Moravě. Aktuální stav novoměstského informačního centra je uveden na ic.nmnm.cz.

V případě nejasností nebo komplikací při vracení vstupného prosíme napište na e-mail info@podiumnmnm.cz